Thursday 1 December 2016

Huserl i objektivizam


Pozitivno - svi su bogme zasljepljeni. Zavedeni. Biće bolje. Kako kome? Džaba sve mi doživljeno kad nauka kaže. Glasni su talasi, a Duboko je Tišina mi jasnija. Doxa je i episteme, Nous vrh. Sad privid je da se ne vide Ideje, sjenke skaču i galame, pobjeđuje ono što je i glasnije. Činjenice? Posvuda PSIHOLOGIZMI. 

Samo jedna postoji Stvarnost. Nije predmetna logika, ona čak nije ništa, otkud psihologija? 

Svijest uvijek gleda u nešto. Za Platona razum skače kao majmun sa stvari na stvar. Sve je tu u ,,horizontu“ svom subjektu. Na tom gradi i Hajdeger svoje vrijeme onoga ko misli svijet za OPSTANAK il’ Tu-Bitak. 

Husserl NIJE objektivan. Ne poštuje ,,tradiciju“. Je li nova paradigma, da se drži dok izdrži? 

Intencionalno je kad svijet svijest stvara. Il’ kreira. Sad je novi pojam zbilje. Relativni. Subjektivno. Objektivan. Hm. Stvar se okrenula. I da li je sad po-sebi? Iz nas da li sve izvire? Iluzija? Ne smije biti ni METODA baš naučna, ali smije biti PUT Metodosa starogrčkog. Put Putujem. Subjektivnost neka stvara, svijet me vara, to već znam. Vara se. Svijet Varnava.

Može li se i govoriti o zbilji? Svijet je satkan od ZNAČENJA. Ne konstrukti objektivnog. Podloga je od Života. Jest realna iluzija, rekli bi to i Indijci. Nek’ je maya. Čulno jeste no samo je nedovoljno kao hyle, receptivno, kaže Husserl. Nešto ima u ovome zaključano. U dvorcu je povisoko ta priceza, junak gdje je, šta se čeka? 

Svjetovi su tvorbe smisla. U ,,smislu“ od zajednice subjekt k’o da je zatečen, prepravke mu idu teško. Nešto tu se samo sebi postavilo. Datost. Nije baš konačno. Sada treba REDUKCIJA. Je li metod? 

Uzdržava se od SUDA Husserl. Primarna je tvorba svijet, a nauka sekundarna objašnjava. O unaprijed datom svijest se pita. I samorazumljivo je. Dosegnuti mi možemo tek konačno biće dalje bilo bi nam nerazumno. Sve je ovo SUBJEKTIVNO. Subjektivnost, da, naivna, ona je, da, prije svijeta, ono PRVO, objektivira ga. 

Sekundarna tvorba SMISLA je nauka pozitivna. Otud kriza u nauci. Istorijski momenat je zaboravljen, ostala je pusta tehne. Procedura je naučna. RAZUMJETI? Sve postaje RAVNODUŠNO, kaže Husserl. Apstrakcija ne ističe ono opšte već sad zanemaruje. Galileo izvodi iz ambijenta.     

Letindor (www.letindor.blogspot.com)

1 comment: