Tuesday 23 April 2019

Milarepa - budistički mistik i pjesnik


Da najveća dostignuća zahtijevaju duboko strpljenje i najduže vrijeme, reći će Milarepapjesnik, čarobnjak i mudrac, svetac tibetanski iz 11. vijeka i pravednik. Odmah uz Budu. Ili je Buda? Običan čovjek pa neobičan. On ne poštuje golemi ego. I zaputi tad pješice preko rijeke u laganoj šetnji, a stopala mu nisu dodirivala tu površinu već je hodao malo iznad. Kad pitaju ga odgovara u pjesmama. Lebdio je i letio, mislim, to je mogao. Napustit će magiju rad svetosti.

,,Moj konj je vladanje umom i energijom, a … 
Sedlo mi zračeća samospoznaja … “

rekao je onom koji ga odbio prebaciti preko rijeke, misleći od njega da je bijedni prosjak na obali. Letio je poput orla.  A ima ih. Njihovo tijelo se prilikom smrti razlaže u čisto Svjetlo, egzotično prelaze iz ovog svijeta negdje drugdje. Ili svugdje? Ili nigdje? 

Kaže: „Suprotstavljen sam licemjerima koji su preuzeli religioznu odeždu samo zbog počasti koju ona nosi, a čiji je cilj puko sticanje blaga, slave i lične veličine, koji su uspjeli naučiti napamet sadržaj nekog spisa ili dva, koji pridržavajući se snažnih stranačkih privrženosti teže pobjedi svoje strane i porazu suprotne. A što se tiče onih koji su istinski predani duhovnom, iako možda pripadaju drugačijim školama i praksama, ako njihov princip nije kao kod onih koje sam maloprije spomenuo, tad ne može biti nesporazuma između mene i njih, takvima ne mogu biti suprotstavljen. Ako nisu iskreni poput mene, tad moraju biti suprotstavljeni mojim viđenjima.“

Rekao je demonima u pećini, uzmite moj život ako baš hoćete, nije mi stalo, a vi ste ionako nestvarni. Ovi su se rastopili kao projekcija njegova uma. 

Imao je devet učenika, od njih šest su učenice. 

Letindor

No comments:

Post a Comment